Program | Przedszkole prywatne Legionowo Akademia Zucha
21960
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21960,extensive-vc-1.9,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,evc-predefined-style
 

Program

Praca dydaktyczno-wychowawcza

Z czego korzystamy w pracy dydaktyczno-wychowawczej?

1. Z programu „Metoda Dobrego Startu” autorstwa Prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz.
2. Z programu „Dziecięca matematyka” autorstwa prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
3. Z programu nauki czytania autorstwa Ireny Majchrzak.
4. Z programu „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” autorstwa Kazimiery Wlaźnik.
5. Z elementów metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

  • MUZYKOTERAPIA
Muzykoterapia to najstarsza, a jednocześnie najlepiej rozwinięta forma terapii, w której wykorzystuje się sztukę. Współcześnie muzyka wśród dzieci może być wykorzystywana jako element zajęć edukacyjnych, metoda wszechstronnej oraz wieloaspektowej stymulacji rozwoju. Potrzeby dziecka to zawsze element, który ma wpływ na naturalną formę terapii aktywnej. Muzyka sprawia, że dziecko może uwolnić się od wszelkich zahamowań, ma szansę zapomnieć o trudnościach i skorzystać z muzyki jako środka, który pozwoli uwolnić własne możliwości. Muzykoterapia może zostać wykorzystana zarówno w przypadku dzieci zdrowych, jak i niepełnosprawnych. W przypadku każdego dziecka, w zależności od jego stanu zdrowia i możliwości wykorzystywać można różne metody działania, które pozwolą na realizację celów zgodnych z tym, jakie potrzeby ma dane dziecko.

  • Robotyka LEGO® WeDo 2.0

Rozwiązania LEGO® dla przedszkoli umożliwiają w naturalny sposób inspirować młode umysły do odkrywania kolorów, liczb i kształtów. Dzięki wspólnej zabawie, dzieci uczą się umiejętnego rozwiązywania problemów. Eksperymentują, tworząc i przebudowując swoje konstrukcje w nieskończoność. Kolorowe klocki i figurki są narzędziami, które angażują dzieci coraz bardziej z każdą kolejną minutą zabawy, pozwalając im w przystępny sposób zrozumieć koncepcje takie jak: związek przyczynowo-skutkowy, ruch, zasady prostego dodawania i odejmowania oraz podstawy kodowania.

  • MathRiders® – matematyka dla najmłodszych.

MathRiders stosuje zwycięskie połączenie innowacyjnych pomysłów, zachęty i rozrywki, aby dzieci zrozumiały podstawy matematyki i aby zmotywować je do kontynuowania indywidualnej przgody z matematyką. Dlaczego metodologia MathRiders
jest skuteczna:
1. nowoczesne programy,
2. opracowane przez psychologów,
3. wyszkolona kadra nauczycielska,
4. nauka przez zabawę i zróznicowane ćwiczenia,
5. zajęcia ruchowe, muzyczne i plastyczne,
6. unikalne zeszyty ćwiczeń,
7. zastosowanie metod aktywizujących i motywujących,
8. małe grupy (4-8 osób)

  • Move to Learn

Jest to program sensoryczno-motoryczny, uporządkowany według etapów naturalnego rozwoju człowieka, doświadczanych przez dzieci w wieku przedszkolnym. Program wspiera integrację funkcji korowych. Pomaga dojrzewać systemowi przedsionkowemu i przetrwałym odruchom pierwotnym, które powinny zaniknąć (zintegrować się) do momentu, w którym dziecko stanie się uczniem szkoły. Jeśli funkcje psychomotoryczne dziecka nie są wystarczająco zintegrowane, dziecko nie ma wystarczającej świadomości ciała lub ma zaburzenia czucia powierzchniowego (skórnego) i głębokiego, będzie to miało znaczący wpływ na gotowość dziecka, a później i jego możliwości uczenia się. Program Move to Learn ma udowodnioną skuteczność w radzeniu sobie z tymi problemami, a badania pokazują, że większość dzieci, nawet tych niedoświadczających trudności w uczeniu się, zyskuje, zwiększając swoją zdolność do skupiania uwagi.

Co więcej, program może być wykorzystywany jako świetne narzędzie diagnostyczne. Jeśli dziecko ma sporo trudności z wykonywaniem ćwiczeń, to dobra wskazówka – być może potrzeba pomocy kolejnych specjalistów.

  • LOGORYTMIKA

Logorytmika łączy w sobie terapię logopedyczną i rytmikę. Takie zestawienie umożliwia zaktywizowanie sfery zarówno słuchowej, jak i ruchowej dzieci podczas zajęć. Najważniejszym komponentem zajęć logorytmicznych jest ruch, który ma ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka i jego ogólne funkcjonowanie. Podczas zajęć akompaniamentem rytmu jest słowo. Całość tworzy rytmicznie zestrojony ruch całego ciała. Za główny cel ćwiczeń logorytmicznych uważa się usprawnianie ruchowe i słuchowe dzieci, u których stwierdza się zaburzenia i wady wymowy. Dotyczą one również dzieci zdrowych, u których stymulacja słuchowo-ruchowa korzystnie wpływa na ogólny rozwój. Zajęcia logorytmiczne to ciekawa propozycja ćwiczeń dla każdego dziecka, niezależnie od stopnia rozwoju i wieku. Mają one niezwykle korzystny wpływ na ogólny rozwój dziecka.

  • METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

System ćwiczeń W. Sherborne ma zastosowanie zarówno we wspomaganiu i stymulowaniu rozwoju dzieci, jak i terapii zaburzeń rozwoju emocjonalnego, społecznego, umysłowego, ruchowego i fizycznego. Podczas zajęć dziecko poznaje swoje ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej drugiego człowieka, uczy się współpracy. Stosując tą metodę rozwijamy u dzieci: ï poczucie bezpieczeństwa, zaufania do siebie i partnera, ï umiejętność nawiązywania kontaktów, ï świadomość własnego ciała, umiejętność rozróżniania części ciała ï orientację w czasie i przestrzeni w środowisku zewnętrznym, ï pewność siebie w poruszaniu się w przestrzeni, ï kształtowanie obrazu samego siebie, ï rozumienie emocji, opanowywania ich, ï doskonalenie płynności ruchów. ï własną inwencję, pewność siebie, inicjatywę, ï koncentrację uwagi, sposób komunikowania się, ï umiejętność odpoczynku, ï sprawność ruchową, wyobraźni, pojęć, ï umiejętność rozluźniania się po okresie napięcia i koncentracji.

W naszej placówce prowadzimy indywidualną terapię dzieci z orzeczeniami
o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zajęcia terapeutyczne:

– terapia psychologiczna,
– terapia logopedyczna,
– trening umiejętności społecznych TUS,
– terapia ręki,

– integracja sensoryczna,
– gimnastyka korekcyjna,
– rehabilitacja,
– Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherbone.