Przedszkole prywatne Legionowo Akademia Zucha | Program
21960
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21960,cookies-not-set,extensive-vc-1.8.1,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,evc-predefined-style
 

Program

Praca dydaktyczno-wychowawcza

Z czego korzystamy w pracy dydaktyczno-wychowawczej?

1. Z programu „Metoda Dobrego Startu” autorstwa Prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz.
2. Z programu „Dziecięca matematyka” autorstwa prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
3. Z programu nauki czytania autorstwa Ireny Majchrzak.
4. Z programu „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” autorstwa Kazimiery Wlaźnik.
5. Z elementów metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

  • ARTETERAPIA

Arteterapia znajduje  szerokie zastosowanie w pracy  z dzieckiem  ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak też w celu rozwijania talentów w pracy z dzieckiem zdolnym. Z działań arteterapeutycznych może korzystać każdy, ponieważ bazą dla nich jest sztuka. Arteterapia jest metodą pracy z dzieckiem wspierającą jego rozwój emocjonalny i społeczny. Zastosowanie prostych, atrakcyjnych technik plastycznych, które przynoszą ciekawe i pozytywne rezultaty pomaga przełamać wewnętrzne blokady i otwiera dziecko na zabawę i eksperymentowanie. W miejsce kompleksów i lęku stopniowo pojawia się ciekawość, swoboda działania, radość z efektu, wiara w siebie i motywacja do dalszego wysiłku. Dzieci doświadczają poczucia sprawstwa, a zarazem uznania. W zależności od działalności plastycznej i stosowanych technik można wpływać na rozwój różnych sprawności i umiejętności dziecka.

  • Robotyka LEGO® WeDo 2.0

Rozwiązania LEGO® dla przedszkoli umożliwiają w naturalny sposób inspirować młode umysły do odkrywania kolorów, liczb i kształtów. Dzięki wspólnej zabawie, dzieci uczą się umiejętnego rozwiązywania problemów. Eksperymentują, tworząc i przebudowując swoje konstrukcje w nieskończoność. Kolorowe klocki i figurki są narzędziami, które angażują dzieci coraz bardziej z każdą kolejną minutą zabawy, pozwalając im w przystępny sposób zrozumieć koncepcje takie jak: związek przyczynowo-skutkowy, ruch, zasady prostego dodawania i odejmowania oraz podstawy kodowania.

  • MathRiders® – matematyka dla najmłodszych.

MathRiders stosuje zwycięskie połączenie innowacyjnych pomysłów, zachęty i rozrywki, aby dzieci zrozumiały podstawy matematyki i aby zmotywować je do kontynuowania indywidualnej przgody z matematyką. Dlaczego metodologia MathRiders
jest skuteczna:
1. nowoczesne programy,
2. opracowane przez psychologów,
3. wyszkolona kadra nauczycielska,
4. nauka przez zabawę i zróznicowane ćwiczenia,
5. zajęcia ruchowe, muzyczne i plastyczne,
6. unikalne zeszyty ćwiczeń,
7. zastosowanie metod aktywizujących i motywujących,
8. małe grupy (4-8 osób)

  • GROW with Play©

System zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wspierający rozwój sensomotoryczny dziecka, którego zadaniem jest praca z dziećmi w sposób profesjonalny, zaplanowany i adekwatny do ich potrzeb. Szczególną uwagę kładzie na stop, kolana, bioderka, miednicę, kręgosłup, łopatki oraz ogólną postawę dziecka. System ten rozwija integrację sensoryczną poprzez ruch. Wspiera rozwój poznawczy dziecka doskonaląc praksję, precyzję i koordynację.

  • LOGORYTMIKA

Logorytmika łączy w sobie terapię logopedyczną i rytmikę. Takie zestawienie umożliwia zaktywizowanie sfery zarówno słuchowej, jak i ruchowej dzieci podczas zajęć. Najważniejszym komponentem zajęć logorytmicznych jest ruch, który ma ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka i jego ogólne funkcjonowanie. Podczas zajęć akompaniamentem rytmu jest słowo. Całość tworzy rytmicznie zestrojony ruch całego ciała. Za główny cel ćwiczeń logorytmicznych uważa się usprawnianie ruchowe i słuchowe dzieci, u których stwierdza się zaburzenia i wady wymowy. Dotyczą one również dzieci zdrowych, u których stymulacja słuchowo-ruchowa korzystnie wpływa na ogólny rozwój. Zajęcia logorytmiczne to ciekawa propozycja ćwiczeń dla każdego dziecka, niezależnie od stopnia rozwoju i wieku. Mają one niezwykle korzystny wpływ na ogólny rozwój dziecka.

  • METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

System ćwiczeń W. Sherborne ma zastosowanie zarówno we wspomaganiu i stymulowaniu rozwoju dzieci, jak i terapii zaburzeń rozwoju emocjonalnego, społecznego, umysłowego, ruchowego i fizycznego. Podczas zajęć dziecko poznaje swoje ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej drugiego człowieka, uczy się współpracy. Stosując tą metodę rozwijamy u dzieci: ï poczucie bezpieczeństwa, zaufania do siebie i partnera, ï umiejętność nawiązywania kontaktów, ï świadomość własnego ciała, umiejętność rozróżniania części ciała ï orientację w czasie i przestrzeni w środowisku zewnętrznym, ï pewność siebie w poruszaniu się w przestrzeni, ï kształtowanie obrazu samego siebie, ï rozumienie emocji, opanowywania ich, ï doskonalenie płynności ruchów. ï własną inwencję, pewność siebie, inicjatywę, ï koncentrację uwagi, sposób komunikowania się, ï umiejętność odpoczynku, ï sprawność ruchową, wyobraźni, pojęć, ï umiejętność rozluźniania się po okresie napięcia i koncentracji.

W naszej placówce prowadzimy indywidualną terapię dzieci z orzeczeniami
o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zajęcia terapeutyczne:

– terapia psychologiczna,
– terapia logopedyczna,
– trening umiejętności społecznych TUS,
– terapia ręki,

– integracja sensoryczna,
– gimnastyka korekcyjna,
– rehabilitacja,
– Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherbone.