Akademia Zucha | Program
21960
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21960,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Program

Praca dydaktyczno-wychowawcza

Z czego korzystamy w pracy dydaktyczno-wychowawczej?

1. Z programu „Metoda Dobrego Startu” autorstwa Prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz.
2. Z programu „Dziecięca matematyka” autorstwa prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
3. Z programu nauki czytania autorstwa Ireny Majchrzak.
4. Z programu „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” autorstwa Kazimiery Wlaźnik.
5. Z elementów metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

Program „Małe Zuszki”

Zajęcia z metodyki zuchowej obejmują następujące elementy praktycznego wykorzystania:
1. zwiad (wycieczka, obserwacja, aktywne poznawanie świata),
2. zabawa tematyczna (swobodna zabawa w coś lub w kogoś),
3. piosenki i pląsy (wykorzystanie instrumentów muzycznych,
tj. gitara, grzechotki, marakasy itp.),
4. majsterka (zajęcia manualne, wyrabiające zręczność, kształtujące wyobraźnię),
5. teatr (zajęcia prowadzone metodą dramy, krótkie inscenizacje),
6. ćwiczenia i gry (zabawy terenowe), pożyteczne prace
(prace na rzecz innych i dla innych),
7. pierwsza pomoc – podstawy (jak rozpoznać apteczkę?
jak wezwać pomoc? itp.),
8. gawędy (dyskusje, rozmowy podejmowane z dziećmi na tematy im bliskie).

Program „MathRiders – matematyka dla najmłodszych”
MathRiders stosuje zwycięskie połączenie innowacyjnych pomysłów, zachęty i rozrywki, aby dzieci zrozumiały podstawy matematyki i aby zmotywować je do kontynuowania indywidualnej przgody z matematyką. Dlaczego metodologia MathRiders
jest skuteczna:
1. nowoczesne programy,
2. opracowane przez psychologów,
3. wyszkolona kadra nauczycielska,
4. nauka przez zabawę i zróznicowane ćwiczenia,
5. zajęcia ruchowe, muzyczne i plastyczne,
6. unikalne zeszyty ćwiczeń,
7. zastosowanie metod aktywizujących i motywujących,
8. małe grupy (4-8 osób)

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

System ćwiczeń W. Sherborne ma zastosowanie zarówno we wspomaganiu i stymulowaniu rozwoju dzieci, jak i terapii zaburzeń rozwoju emocjonalnego, społecznego, umysłowego, ruchowego i fizycznego. Podczas zajęć dziecko poznaje swoje ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej drugiego człowieka, uczy się współpracy. Stosując tą metodę rozwijamy u dzieci: ï poczucie bezpieczeństwa, zaufania do siebie i partnera, ï umiejętność nawiązywania kontaktów, ï świadomość własnego ciała, umiejętność rozróżniania części ciała ï orientację w czasie i przestrzeni w środowisku zewnętrznym, ï pewność siebie w poruszaniu się w przestrzeni, ï kształtowanie obrazu samego siebie, ï rozumienie emocji, opanowywania ich, ï doskonalenie płynności ruchów. ï własną inwencję, pewność siebie, inicjatywę, ï koncentrację uwagi, sposób komunikowania się, ï umiejętność odpoczynku, ï sprawność ruchową, wyobraźni, pojęć, ï umiejętność rozluźniania się po okresie napięcia i koncentracji.

Mali Einsteini
To warsztaty dla przyszłych naukowców. Wgłębiając się w tajniki chemii, fizyki oraz techniki, eksperymentujemy odkrywając prawa rządzące w fizyce, chemii, technice, przyrodzie i medycynie. Dla dzieci w wieku 3-11 lat. Na każdych zajęciach dzieci mogą samodzielnie wykonywać wszystkie eksperymenty i doświadczenia, a ich efekty zabierają ze sobą do domu. Zajęcia w laboratorium pobudzają ciekawość dziecka, zachęcają do przeprowadzania własnych badań naukowych, a przede wszystkim kształtują zamiłowanie do nauki i poznawania nowych rzeczy!

Wpływ warsztatów na rozwój dzieci:
– rozwijają wiedzę o fakty, daty i rozumienie nowych zjawisk z dziedziny: przyrody, chemii, fizyki, techniki, medycyny, biologii,
– eksperymenty pokazują, jak fajna jest nauka i wiedza zastosowana w praktyce,
– zajęcia uczą cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do uzyskania efektu,
– aktywności warsztatowe namacalnie rozwijają koncentrację,
– różnorodność materiałów wspomaga precyzję i rozwój motoryki małej

W naszej placówce prowadzimy indywidualną terapię dzieci z orzeczeniami
o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zajęcia terapeutyczne:

– terapia psychologiczna,
– terapia logopedyczna,
– trening umiejętności społecznych TUS,
– terapia ręki,

– integracja sensoryczna,
– gimnastyka korekcyjna,
– rehabilitacja,
– Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherbone.